woensdag 8 juli 2015

Appeltje eitje

Eten voor twee? Hoe dan!? Ik mag amper eten voor een....

Kerst 2013 schreef ik mijn laatste blog. Veel is er sindsdien gebeurd. Begin 2014 ontdekte ik dat ik zwanger was. En daarmee kwam er een einde aan ongestoord alles kunnen eten. 

Kon ik voorheen eten wat ik wilde. Tijdens mijn zwangerschap mag je ineens allemaal lekkere dingen niet meer. En als je ieder blog, forum of tijdschrift moet geloven, kun je maar beter water drinken, speltbrood en dood gekookte groente eten. Dan zit je wel veilig. 
Nu houd ik van eten en sterker nog, ik ben dol op alles wat je niet mag eten tijdens je zwangerschap. Filet American, gerookte zalm, gedroogde Italiaanse worst, haast-weglopende-schimmel kaas, gekookte rauwemelk (met vlies....don't ask me why). Dus dat was even afzien tijdens mijn zwanger. 

Inmiddels was mijn BMI onder het gemiddelde gezakt, wat vrij uitzonderlijk is want het is de bedoeling dat je alleen maar zwaarder wordt. Dus op aanraden van de verloskundige, hop doorverwezen naar de diëtist. 

Een fantastische vrouw met een goede en realistische kijk op eten en leven. (Novita Diëtist) Zij maakte duidelijk hoe ik ervoor kon zorgen dat ik al mijn voedingsstoffen op een goede en verantwoorde manier binnen kreeg. Het kost misschien wat meer tijd, maar als het eenmaal in je ritme zit, weet je niet beter. 

En sindsdien ben ik om! Een gezond en verantwoord eetpatroon, dat niet alleen goed is voor je ongeboren kindje, maar ook zeker goed als je baby'tje er straks ook echt is. 

De dames van Easypeasy hielpen mij toen opweg met heerlijke recepten voor moeder en nu met heerlijke recepten voor kind!

Ik ben niet een gezondheidsfreak die friet afzweert en nooit meer een pizza eet, dat doe ik zeker op zijn tijd nog wel! (vooral ook blijven doen!) Maar ik heb wel geleerd dat wat ik eet, van invloed is op mijn kind (als deze nog intern is, als eenmaal extern). 

De gevolgen van een slecht eetpatroon bij kinderen zijn dagelijks zichtbaar. Slechte kindergebitten, overgewicht, vervroegde pubertijd, kinderdiabetes. Kortom, meer dan ooit ben ik mij bewust van het feit dat mijn eetpatroon direct invloed heeft op het welzijn van mijn kind. 

Dus....kom in actie. Geef het goede voorbeeld! Want eenmaal bezig is het echt appeltje eitje!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten