woensdag 5 september 2012

Zorg jij voor de curry, zorg ik voor het bier!

 Op zaterdagavond maak ik mij klaar voor de eerste kennismakingsbarbecue van ons complex. Een goede gelegenheid om het project eens flink onder de aandacht te brengen bij de buren. Ik raak aan de praat met een echte Utregse buurman, laten we hem Abdel noemen. Abdel is erg enthousiast over mijn idee en komt graag een keer langs om te eten. Hij heeft wel een verzoek. Hij zou graag iets uit ‘mijn cultuur’ willen eten. Even ben ik in dubio of hij het nu heeft over stampot boerenkool of Sri Lankaanse curry’s. Het blijkt om curry’s te gaan. Abdel: “Als jij nou een curry maakt, zorg ik voor het bier!”

Afgelopen donderdag was de kick-off van het project. Er waren een aantal afmeldingen. Enerzijds jammer, anderzijds haalde dit de druk om voor 20 mensen te koken er behoorlijk af. Het was een divers gezelschap van vrienden, oud huisgenoten en oud reisgenoten. De pot schafte Ethiopische stoof, wat betekende dat we met de handen mochten eten. Altijd samenbindend om zo grijpend en smakkend van een gezamenlijke schaal te eten.

Daar waar ik verwacht had dat deze dag een uitputtingsslag zou zijn door al het boodschappen doen, koken, praten en tafelen, bleek niets minder waar. Ik werd wakker met een energieboost die, gedurende de dag vorderde, alleen maar groter werd. Voor mij een bevestiging, dat dit project, wat mij betreft, al geslaagd is.

De zaterdag daarop hadden wij een kennismakingsbarbecue met de buren. Mijn kans om het project te promoten en het enthousiasme hiervoor te peilen. En enthousiast was de buurt zeker! Buurman Abdel was een van deze enthousiastelingen. De volgende ‘open dinner’ zal waarschijnlijk eind september begin oktober plaatsvinden. Hopelijk is Abdel dan nog zo enthousiast en kan hij de hete curry blussen met een koud biertje.

Cheers!

2 opmerkingen:

  1. Leuk An, om te lezen hoe het is gegaan! Klinkt veelbelovend, ik hoop er een keer bij te kunnen zijn de volgende keer!
    x Han

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He Anneliesje! Wat onwijs leuk dat de eerste keer zo'n succes was:) Ik vrees dat het voor mij bij volgen via je blog blijft, maar dat is ook al leuk:) Kus uit Zeeland!

    BeantwoordenVerwijderen