woensdag 8 augustus 2012

Het project.

Om 18.00 uur fiets ik de garage van mijn complex binnen. Ik parkeer mijn fiets en zie dat de auto van manlief al voor de deur staat. Ik loop naar binnen en ga richting de koelkast. Ik pak een pak sap, 2 glazen, een chippie en een toastje en nestel mij tegenover mijn man aan de keukentafel. “Zo schat, hoe was jouw dag vandaag?” Ik begin te vertellen…

Het project “Hoe was jouw dag vandaag” is eigenlijk heel spontaan ontstaan. Ik houd enorm van koken, maar geniet er nog meer van als ik andere mensen zie genieten van mijn kookcreaties. Daarbij komt dat tafelen aan een gezellige eettafel vol lekkers een van mijn favoriete momenten van de dag is. Het moment om mensen te ontmoeten, te vertellen hoe je dag was, wat leuk was en wat je minder leuk vond. Een moment om te ontspannen, te genieten van lekker eten, leuke mensen en de dag de dag te laten.

Het is algemeen bekend dat er steeds minder aan tafel wordt gegeten. De opkomst van magnetronmaaltijden, afhaalchinees, pizzakoeriers en de algemene boosdoener individualisering zorgen ervoor dat we steeds vaker alleen achter de TV met het bord op schoot een maaltijd verorberen.
Om 18.00 uur vult de huiskamer zich niet meer met heerlijk geurende gerechten, maar met de blauwe gloed van het beeldscherm.

En daarmee was het idee voor dit project geboren. Het idee is om buurtbewoners en vrienden uit te nodigen aan onze keukentafel voor een lekkere maaltijd en gezelligheid. Doel: Elkaar leren kennen, een volle buik geven, een luisterend oor bieden, advies geven en met elkaar te genieten van dit moment van de dag.  Mijn brein maakt bij dit soort ideeën overuren. Ik zie ellenlange tafels voor mij, vol met vrienden en buren, genieten van elkaar en goed eten. Gelukkig is daar mijn altijd nuchtere echtgenoot die mij adviseert “klein” te beginnen.  Maar hoe begin ik klein, terwijl dit concept in mijn hoofd al heel groot is?

De pilot zal ik testen bij mijn vrienden, vervolgens bij mijn buren en bij succes in de wijk en bij een nog groter succes in de stad….Of loop ik nu alweer te hard van stapel? Mijn ervaringen zal ik bijhouden in dit blog.

Dus lieve vrienden, binnenkort zullen jullie een flyer en uitnodiging ontvangen.

Tot snel aan onze keukentafel!

Liefs,

Annelies

Geen opmerkingen:

Een reactie posten